Tuesday, October 11, 2011

Space world med Kanario D`Bogart


Science fiction. 3D grafikk. Musikk. Modellbygging av romskip. Kanario D`Bogart er mannen som tar gutteroms aktivitetene til nye høyder. Og det er nesten så man blir litt misunnelig. Alle de aktivitetene man selv likte som liten stoppet ikke hos Kanario.
Uten å nevne alder, så er Kanarios verden alt man bare kunne ønske man selv holdt på med.
Det er kunst. Det er opplevelse. Det er en visuell fornøyelse å begi seg inn i det han gjør.
Og i tillegg er det musikk som gjelder.
- Jeg prøver å integrere musikk i animasjonen, forteller Kanario.
- Nå har jeg riktignok ikke rørt musikken på ett år, men den kommer og går.
Han forteller om 300 ferdige låter på harddisken. Riktignok mye eksperimentelt. Og det er en imponerende produksjon den karen har bak seg.

Det er en god gutteromsfølelse å være på besøk hos Kanario. En blir tenåring igjen. Det er nysgjerrighet og profesjonalitet over det Kanario lager. Vi hører igjennom mye av musikken hans. Det dunker som det skal.
- Jeg liker Euro-trance. forteller han. Spesielt når jeg kjører bil.
Og det går i gamle veteran Saab-er. Og en oppusset gammel ambulanse. Med musikken på fullt.

Opprinnelig kommer Kanario fra Spania, og havnet på Nesodden for 16 år siden.
- Jeg har spilt i band. Jeg har spilt på gata. Og jeg spiller pønk på gitar, forteller han og undrer seg:
- Lurer også selv på hva jeg lager noen ganger. Dub er vel kanskje en riktig betegnelse…
Spørsmålet står åpent, mens vi lytter oss igjennom flere låter.
Pressebilde fra Kanario D`Bogart

Det er ingen tvil om at animasjonene og musikken henger sammen. Multikunstneren trives med det han gjør.
Jeg er fascinert av hvor mye han faktisk har gjort. Hvordan han har tid til alt. Men jeg spør ikke om det. Kanario er en entusiast. Da gjør man. Man handler. Ikke bare tenker og vurderer. Slik jeg ofte driver med. Det er derfor en stor vitaminsprøyte å se aktivitetene til Kanario.
Modellromskip som er over 1 meter lange og ditto store.

Space world. Ikke butikkkjeden, men Kanarios verden.
Herlig å ha med på Nes!O.


Sjekk hjemmesiden hans her: http://www.kanaafutura3d.com/

1 comment:

Anonymous said...

Stå på Kanario! Får ta meg tid en dag til og se og høre på hva du har gjort i det siste, lenge siden nå. Mvh. Anton.